۰۵ بهمن ۹۴ ، ۱۳:۰۸
صدور یک کالا به مثابهی صدور فرهنگ

با صدور یک کالا از کشوری به کشور دیگر چه بسا فرهنگ آن کشور نیز صادر می گردد. در بسیاری موارد صدور کالایی خاص، بهانه و محملی می شود برای انتقال آداب و رسوم کشور صادر کننده. تأکید ها و توصیه های مقام عظمای ولایت در مصرف کالای وطنی را در اثرگذاری فرهنگی کالای خارجی باید جستجو کرد. بسیار اتفاق می افتد که اغلب کالاهای وارداتی بر اساس ذوق و سلیقهی کشور واردکنندهی آن کالا ساخته نمی شود، بلکه هدف ایجاد نیاز کاذب و تغییر فرهنگ در مصرف کننده است. به نیازهای از این دست باید پشت و پا زد تا به قول مقام معظم رهبری مردم نه تنها برای تقویت چرخهی اقتصادی کشور و ایجاد رفاه اجتماعی کالای ساخت وطن بخرند بلکه به داشتن و تولید آن نیز فخر و مباهات بکنند.
۹۴/۱۱/۰۵